Monday, October 17, 2011

Suatu Malam Dikala Sepi

by Erland Evriansyah

Ketika malam menampakkan kegagahannya
Ketika itulah sepi beranjak mendatangiku
Aku terdiam didalam sepi malam
Aku menikmati kesunyian ini
Aku teringat kekasih hati
Aku teringat si buah hati

Kerinduan merangkai hati
Kesepian mendera diri
Dalam sunyi sepi ini aku berjalan dalam khayal
Terbuka hati terhadap Illahi
Terbuka jiwa terhadap pencipta

Apalah artinya diri ini
Seonggok tulang berlapis daging dan kulit
Seperti butir pasir di gurun
Seperti buih digulung ombak samudera
Kecil....................................
Kemanakah akhir perjalanan hidup ini
Kemana pula jiwa ini kembali
Apakah kebahagiaan hakiki?
Dimanakah kebahagiaan hakiki?
Jawabannya ada pada Illahi
Kepadanya semua bermula dan
Kepadanya jualah semua akan kembali
Dimalam sepi ini aku bermunajat kepada Illahi
Ampuni dosa diri
Bukakan mata hati
Agar dapat ku rasakan kehadiranmu dalam hati
..........................................................................

No comments: